onsdag 30 maj 2012

Synliga äktenskapsproblem

Någon expert på att städa har jag aldrig varit. Min mamma gav upp och bara stängde dörren till mitt bohemiska rum när jag växte upp. Jag hade för mycket annat att göra. Visst blev jag bättrade med åren  men jag hade turen att gifta mig med man som även jobbat som städare på en neonaltalavdelning på sjukhus. Han har högre krav än jag. Men under åren har jag blivit ytterst irriterad varje gång jag upptäckt att han har städat en-gång-till där jag precis städat. Jag som verkligen försökt ta mig i kragen och så kommer han där Mr Besserwissern. Ggrrr
Samma sak hände en period då vi hade iden att vi borde byta sysslor lite mer (för att bli mindre traditionella). Så jag skulle klippa gräsmattan - det kan ju inte vara så svårt. Då dyker han upp igen den där irriterande Mr Besserwissern! Jag hade glömt fläckar lite här och där. Inte kattan hade jag det! Jag var ute och granskade grässtrålängder. Gggrrr
En annat område som vi kunde dividera om var vilken färg kläder hade eller inredningsdetaljer. Eftersom jag sen barn målat tavlor var mitt självförtroende kring just färg på 200%. Jag visste i märgen att jag hade förmågan att blanda färg och måla av människor och prylar. Och så hade maken på senare år mage och gå och säga att något var brunt när det var lila eller grönt när det definitiv var blått!!

Det är först nu som vi plötsligt kom på att Mr Besserwisser was right all the time. Dessutom vet vi varför.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar