lördag 31 mars 2012

Hotellfrukost

....hotellfrukost är väldigt trevlig och gott men kanske inte alltid helt lätt med litet synfält och dåligt mörkerseende. Speciellt att ta juice har jag upptäckt är knepigt. Ofta är det mörkt där juicen är i något hörn eller vid någon vägg. Sen finns det maskiner med fyra knappar, och typ fyra rör alla samlade i mitten. Så man ställer glaset i mitten och trycker kanske på knappen till tex höger. ELLER så finns det fyra olika rör och en knapp ovanför varje rör. Just denna variation gör att man alltid är lite osäker på vart man ska ställa glaset. Sen kommer nästa svårighet. Jag kan ju inte i mörkret läsa vilken knapp som tillhör apelsinjuice.
Så...lustigast är ju då jag ställt glaset på ett ställe, trycker på en knapp och juicen rinner någon annan stans och det dessutom är äpplejuice ....sen kan det också tilläggas att jag inte alltid SER att det rinner någon annanstans och jag kan börja påstå att juicen är slut ! Men men ofta hör jag ju att det skvalar....
Allt detta är bara små små detaljer i vardagen som kan vara en aning roande faktiskt...det blir liksom lite komiskt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar